اولین اکسپدیشن زمستانه ایرانیان بر قلل 7000 متری

تاریخ انتشار: 1401/10/28 - تاریخ آخرین تغییرات: 1403/1/26

اولین هدف اکسپیدیشن زمستانه ایرانیان، صعود زمستانه قله خانتنگری به ارتفاع 7010 متر می‎باشد و در صورت وجود پنجره هوایی مناسب و توان کافی تیم، صعود قله پوبدا دیگر قله شمالی دنیا به ارتفاع ۷۴۳۹ دور از دسترس نخواهد بود . دکوول همراه شماست.


آنچه میخواهید درباره اولین اکسپدیشن زمستانه ایرانیان بر قلل 7000 متری بدانید:

اولین صعود زمستانه ایرانیان بر قلل 7000 متری

    حسین بهمنیار عضو اولین تیم اکسپیدیشن زمستانه قلل ۷۰۰۰ متری ایرانیان، در زمان اعزام گفت : تمرکز اول ما بر صعود قله فنی و سرسخت خانتنگری خواهد بود. 

وی در معرفی قله خانتنگری  افزود :این قله ۷۰۱۰ متری شمالی ترین قله دنیا محسوب می شود که به دلیل فنی بودن و کمترین موفقیت ها در صعود ، از جمله صعودهاي سر سخت خوانده می شود که ما ایرانیان برای اولین بار،  در این فصل سرد زمستان  تلاش خواهیم کرد. 

    این کوهنورد با تجربه، شرایط اجتماعی و اقتصادی را مانعی برای ثابت  ماندن اعضا  خواند و  توضیح  داد: ابتدا اعضای این تیم  ۶ نفر بود که شرایط  کنونی منجر  به کم شدن اعضا شد و اکنون ما ۳ نفر به منطقه خواهیم رفت.  بهمنیار که صعود بدون اکسیژن  قله کی ۲ را در کارنامه خود دارد گفت : در این اکسپیدیشن اولین  تمرکز  بر صعود قله فنی خانتنگری  است و در صورت موفقیت به سمت قله پوبدا  خواهیم رفت. 

    در بدرقه دوستانه این کوهنوردان پر تلاش و باسابقه ، یوسف تقی زاده دیگر عضو این تیم گفت: همیشه صعود زمستانه یکی از چالشی ترین صعودهاست و من در حال نزدیک شدن به یکی از اهداف کوهنوردی خود هستم.

    وی رسیدن به بیس کمپ را  از جمله  چالش‌های بعدی خواند و توضیح داد : انتقال بارها و ذخیره  آذوقه، لجستیک، فرایند سختی خواهد بود  که بدون خدمات شرکتی و فقط با اتکا به توان  خودمان انجام خواهیم داد.  این هیمالیا نورد در تایید صحبت‌های همنورد خود تاکید نمود: بعد از استقرار در بیس کمپ، با اعتماد به نفس بالاتر روی هدف اول یعنی  قله خانتنگری تلاش کنیم و در صورت موفقیت ، پنجره هوایی مناسب و توان کافی تیم، صعود قله پوبدا دیگر قله شمالی دنیا به ارتفاع ۷۴۳۹ دور از دسترس نخواهد بود .

  • لازم به توضیح است هنگام تنظیم خبر این تیم در راه بیشکک قرقیزستان هستند.

    به امید موفقیت روز افزون این عزیزان